6 Mayıs 2011

Ne dinliyorum? #1

Hep futbol hep spor nereye kadar? Biraz da başka şeylerden bahsedelim.




Efenim malum bilen bilir, ben Ege'ye aşık bir insanım. İzmir'e ise deli gibi aşık bir insanım. Benim nazarımda Kıyı Ege, Dünya'nın en güzel yeridir. İç Ege de güzeldir ama Kıyı Ege bambaşkadır. Candır. Çanakkale'si, Balıkesir'i, İzmir'i, Aydın'ı, Muğla'sı ile cennetin Dünya'daki versiyonudur gözümde Kıyı Ege. (Balıkesir ve Çanakkale Marmara'da demeyin delirtmeyin insanı, fiziki olarak Ege Denizi'ne kıyısı var sonuçta bu şehirlerin)

Ne zaman sinirlerim bozulsa türkü dinlerim ben. Ruhumu dinlendiririm böylece. Hele de Ege Türküleri'ne karşı inanılmaz zaafım ve bununla paralel müthiş bir türkü arşivim var evimde. Bu arşivin en son üyesi Tolga Çandar'ın, Konak Belediyesi'nin katkılarıyla çıkardığı Güzel İzmir albümü. Albümde İzmir Türküleri yer alıyor isminden anlaşılacağı üzere. Bu muazzam albümde 12 parça bulunuyor. 12 parçanın hepsi gerek düzenlemeleri ile, gerek Tolga Çandar abimin muazzam yorumuyla adeta nirvanaya çıkarıyor insanı. Harmandalı'ndan İzmir'in Kavakları'na, Asmalı Mencere'den Kordon Zeybeği'ne bir çok güzel İzmir Türküsü bu albümde dinlenmeyi, akabinde de insanları ağlatmayı bekliyorlar.

Fazla dallanıp budaklandırmaya gerek yok. Yolu Ege'den, İzmir'den geçen herkes edinsin bu albümü. İnternet üzerinde download linki bulunabiliyor ama ben orijinalini aldım, siz de öyle yapın. Çünkü her saniyesi ustalıkla yorumlanmış bu albümün.

İnternetten satın almak için D&R'ın web sitesine tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Paylaş