27 Ağustos 2010

66'dan 10'a Arda Turan...




66 Numara Arda için dönüm noktasıdır. Biz Arda'yı 66 numarayla tanıdık. O numarayla sevdik. 66 ile sıfıra inip kestiği ortalara, attırdığı attığı gollere aşık olduk. Ercan Taner'i "Arda kaleciyi yatırdı, Ardaa Ardaaa" diye coşturduğu için sevdik. Boleslav maçında ortaya çıktığında "ulen bu çocuk neymiş de haberimiz yokmuş" dedik.







Sonra 10 numarayı giydin Arda, bu yetmezmiş gibi kaptanlığı da aldın. İyi hoş hepsi güzel bütün bunların. Hatta "Güle güle 10'ursuz Lincoln, hoşgeldin 10'urlu Kaptan" diye kartonlara yazılar bile yazdık.



Ama Arda bizim bu sevgimizi görmezden geldin sen. Belli bir kesimin yaptığı terbiyesizliği bütün taraftara mal ettin. Ben senden ne beklerdim? Yarım milyara yakın para harcayıp güç bela gittiğim bir Fener maçında takımı ayağa kaldırmanı, bir kaç güzel hareket yapmanı belki gol atıp asist yapmanı bekledim. O'nu geçtim zaten de... Manisa maçında seni tribünlere çağıran; Denizli'den, Burdur'dan, Isparta'dan, İzmir'den bir sürü yol gelip senede bir kez Galatasaray'ını izlemek isteyen adamlara tavır koydun. Millet "Büyük kaptan" diye kıçını yırtarken sen sadece tebessümle geçiştirdin bu yapılan sevgi tezahuratlarını. Bütün takım gelip yumruk şov yaparken millete tavır koymayı tercih ettin. Orada tavır koyduğun sadece taraftar değildi be Arda, orada tavır yaptın ama o insanlar seni bıkmadan çağırmaya devam etti sen gelesin diye. En sonunda "hadi ulan oradan sende" dediler, kimse kimsenin tafrasını çekmek zorunda değildir çünkü... Manisa maçında benim gözümdeki değerin düştü bir kere. Eskisi kadar tapmıyorum sana, ve "Liverpool'a gitmek istiyorum, hede hödö" laflarına da pek takmıyorum zaten. Çünkü ne yapmak istediğin seni ilgilendirir. O kalbi kırdın kardeşim bir kere. Sen 650Bin liraya Acun Ilıca'lının Aston Martin'ini alırken ben Manisa'ya Doğan SLX arabamla geldim seni izlemeye. Ajitasyon'un Allah'ını da yaparım yeri geldiğinde ve gerektiğinde. Yaparım benim hakkımdır, üzerine giydiğin forma sıradan bir forma değil bilmem bunun farkında mısın? 10 Numara o, 10. Tamam yeri geldi Revivo'su Felipe'si giydi ama o formayı Hagi giydi Hagi, Metin Oktay giydi be. Sen şimdi vurdumduymaz gezerken Hagi deliriyordu o forma için. Hırsından Tony Adams'a dirseği oturtup Erol Ersoy'un ağzına pisliyordu. Athletic Bilbao'ya son dakikada bazuka fırlatıyordu. Milan'a, Rapid Wien'e, Leeds United'a çakıyordu be Arda. Sen ne yaptın peki o 10 numara için? Hagi'nin hırsının 10'da biri var mı sende? Taraftara tavır aldın, o'nları duymazdan geldin. Ufacık çocuğa "Baba Arda'yı o kadar çağırdık gelmedi, sevmiyorum artık o'nu ben" dedirttin.  Oysa ben Store'dan forma alırken bir başka çocuk "66 olsun formam, Arda yazsın" diyordu 3 sene önce. Şimdi gelinen nokta neresi? Sen ne yapıyorsun Aslan'ım? Sevenlerin gittikçe azalıyor. Hem kendine hem Galatasaray'a zarar veriyorsun. Hiç kafanı yastığa koyduğunda düşündün mü "Ulan ben ne yapıyorum, kendimde miyim? Bu ben miyim?" diyor musun? Milli Takım'ın Amerika kampından döktürürken Galatasaray'a gelince ne değişti? Umarım bir an evvel kendini toparlarsın. Yoksa bu insanların tahammülü pek kalmadı artık...

Ha bir de ağlamışsın sanırım Karpaty Lviv maçından sonra. Benim Fener maçından, Trabzon maçından, o'nlarca maçın ardından ağladıklarıma uykularımın kaçtığına sayıyorum o gözyaşlarını...

3 yorum:

her boku bilen adam dedi ki...

fenerliyim beni bile duygulandırdın be adam!!!

dur ben de selçuk'a bunun duygusuz versiyonunu yazacam.

eeyore dedi ki...

abi çok ajite etmişsin olayı. dediğin kadar olmuş yani. kralını yapmışsın.

ne bu kadar tapmalı ne bu kadar yermeli. sevgimiz de nefretimiz de komik oluyor sonra:)

ismailinc dedi ki...

tebrikler. çok güzel bir yazı. özellikle kıytırık lyiv e elendikten sonra ağladığına yaptığın yorum çok iyiydi. biz senin yüzünden özellikle fener maçlarından sonra eve kafa yerde gittik.

Paylaş