15 Haziran 2010

Blatter, seni kınıyorum ve sana laflar hazırladım.



Evet sevgili Sepp Blatter, 4 sene heyecan ve şevk ile beklediğimiz Dünya Kupası'nın içine garip bir aletin etmesine müsade ettiğin için, ""Afrika'daki Dünya Kupasını Avrupalılaştırmaya çalışmamalıyız. Yerel bir çalgıyı nasıl yasaklayabiliriz ki? Bu söz konusu bile olamaz." deyip bu saçmasapan aleti desteklediğin için seni kınıyorum ve sana laflar hazırladım.

Bu lanet olası alet yüzünden geceleri uyku uyuyamaz oldum, her maç izlediğimde beynimin içinde arı sürüsü varmış hissine kapılıyorum. Psikolojim bozuldu ulan! Psikolog sorarsa eğer "sorunun ne, biraz bahset" diye, tek cevabım Vuvuzela olacaktır.

Vuvuzela bu adamların kültürüymüş. Hadi ulan oradan!

Yahu o zaman oldu da Türkiye'de bir şampiyona düzenlendi. İzmir'de bir maç oynanıyor, herkes alsın eline sipsiyi davulu zurnayı; kanunu kemanı öyle gitsin maça. Ya da Trabzon'daki adam kemençeyle gitsin. Rize'deki tulumla gitsin. O'nlarda bizim kültürümüzün bir parçası ya, o bakımdan.

Çıldırmam yakındır, böyle saçma iş mi olur kardeşim? Hadi kendi takımının maçında çal bir şey demiyoruz. Ama seninle alakası olmayan Hollanda-Danimarka maçı başta olmak üzere kupa başladığından beri her maçta bıkmadan usanmadan üflüyorsunuz. Bir de çıkmış Güney Afrika'nın  kalecisi Khune taraftara kızmış az çaldıkları için. Mazoşist misin sen kardeşim?

Olur da bir gün uluslararası futbol turnuvası kazanırsak eğer, hepimiz aşağıdaki listedekilerden edinelim birer tane.



Geleneksel çalgı listemiz aşağıda, üşenmedim kategorize ettim.


Telli kategoride:

1. Meydan, divan sazları,
2. Bağlama, bozuk, tambura, çöğür,
3. Cura, bulgarı,
4. Tar, v.b.
II- Telli - yaylı çalgılar:
1. Kopuz ıklığ,
2. Kabak, Rebab (rubbaba), eğit,
3. Karadeniz kemençesi, İstanbul kemençesi v.b.

Üflemeli kategoride:

1. Zurna,
2. Kaval (dilli, dilsiz),
3. Düdük (dilli, dilsiz),
4. Çığırtma (çırıtma),
5. Sipsi,
6. Çifte, tulum-çifte,
7. Mey, balaban.

Vurmalı kategoride:

1. Davul (nağara), koltuk davulu,
2. Tef, kudüm (daire),
3. Darbuka (deplike, dümbelek, dümbek, küp),
4. Zilli maşa, çarpara, parmak zilleri, kaşık v.b.

Çok ciddiyim, bunların hepsi bizim kültür mozağimizin birer parçası yahu...

Düşündüm de, kupaya gitseydik eğer biz tam "Pınarbaşı burma burma" diye başlamışken çılgınlar gibi vuvuzelaya abanan Güney Afrika'lı vatandaşlara biz de çılgınlar gibi Allah ne verdiyse dalardık herhalde. Yani şahsen ben dalardım, açık söyleyeyim.

Bu da böyle bir boşalma seansı olsun. Amma dolmuşum yahu... Şimdi diyeceksiniz ki, "Ulan deli misin, yürü git bir hava al" diye, evet deliyim. Beni vuvuzela delirtti! :)

4 yorum:

Ceza Sahasının Dışı dedi ki...

Altına imzamı atabileceğim cinsten olmuş bu yazı.

Sakin olmak şart ama, yolumuz uzun. :)

koala dedi ki...

Bir tek ben mi rahatsız değilim vuvuzeladan bilmiyorum. Sonuna kadar destekliyorum vuvuzelayı

koala dedi ki...

Bir not düşeyim. Vuvuzela'dan sıkıntılı değilim ama tribünlerde gol sesi duymamak garibime gidiyor. Aslında ayrı bir yazı konusu olur bu. Gol sesi duymuyoruz. Schumy iki arada bir derede bana yazı konusu çıkarttın tebrikler.

Dikkat ettiysen Real Madrid konusunu hiç açmadım :)

Lionheart dedi ki...

@koala, yazıyı yazan Schumy değil. Benim.:) O bu ara kafasını kaldıracak durumda değil.

Yazıya bir ekleme yapmam lazım. Herkes kötü futboldan şikayetçi. E kardeşim adamların o psikolojik baskı altında oynadığına şükredin...

Paylaş