3 Şubat 2010

Musa Çağıran


Bu arkadaş hakkında bir yazı zaten öncesinde Tetteh yazmıştı. İsteyenler kariyeri ile ilgili bilgileri buradan öğrenebilir. Tetteh sağlam bir Altay taraftarı olduğu için şu anda ondan daha çok şey bildiğimi söyleyemem Musa hakkında.

Galatasaray ile transferin son gününde adı anıldığında da gerçekten çok mutlu olmuştum. Herşeyden öte henüz 19 yaşında olan (kendisi 2 sene geç nüfusa kaydolduğunu söylemiş) bir genç oyuncunun, hele ki gelecek vaad ediyorsa 500.000 euroya yakın bir paraya transfer edilmesi bana göre büyük bir transfer başarısıdır. Zaten bu görüşümü de üye olduğum her platformda dile getirdim.

Benim kısaca izlediğim Musa ile ilgili söyleyebileceklerim şunlar ki, Musa tam anlamıyla bir defansif ortasaha oyuncusu değil. Bu aralar Elano'nun, Ayhan'ın ve Mehmet Topal oynadığı zaman Mustafa Sarp'ın oynadığı bölgenin oyuncusu Musa. Kısacası Musa Çağıran transferinden Mehmet Topal'ın gidişinin anlaşılması yanlış. Mehmet Topal sene sonunda satılır satılmaz onu bilemem fakat bu kesinlikle Musa'nın gelişiyle alakalı bir durum olmayacak bunu kesinleştirelim.

Musa hakkında Altaylı bir taraftarın yazdığı yazı da onun hakkında az da olsa bilgilenmemizi sağlayabilir. En azından bu sene için yaptıklarını görebiliriz.

Az önce transfermarkt.de sitesinde araştırırken gözüme çarpan bir çarpıcı detay ise Musa'nın menajerlik şirketi oldu. Bu şirketin Türk temsilcisi kimdir bilemiyorum fakat bünyelerinde bulundurdukları 400'e yakın oyuncudan sadece 2'sinin yaşının 18 olduğu. Geri kalan hepsi 17 16 ve hatta 15 yaşında oyuncular. Bu oyuncuların içerisinde de herkesin Football Manager sayesinde tanıdığı Neymar, Kyriakos Papadopoulos, Veclav Kadlec ve David Alaba gibi oyuncular var. Musa bu şirketin portföyüne girebildiğine göre ciddi anlamda bir beklenti var kendisinden, benim anladığım bu. Listeyi de buradan görebilirsiniz.

Musa transferi resmi olarak henüz açıklanmamış olsa da kendisi Radyospor'a çıkıp sene sonunda Galatasaray'a geleceğini söylemiş. Sağlam bir Altaylı olduğunu Necati Ateş gibi söylemekten de çekinmemiş. O kadar önemli değil bu konu, Musa transferi gerçekleşirse kendisinin yapması gereken tek şey elinde bulunan Jan Derks, Rijkaard ve Neeskens gibi nimetlerden faydalanabildiği kadar faydalanıp o formayı kapmak olmalı. Ben Musa için ciddi anlamda umutluyum. Eğer sene sonunda da resmiyete kavuşursa sevincim daha da artacak, bunu biliyorum.

Hiç yorum yok:

Paylaş