21 Şubat 2010

Derbi Gibi Değil


Beşiktaş Galatasaray maçları ezelden beridir derbi gibi gelmemiştir bana. Tamam kavga, küfür, sataşma vs hepsi yine oluyor ama Galatasaray Fenerbahçe maçlarının yeri Türk futbolunda her zaman ayrıdır.

Bu akşam yine bir Beşiktaş Galatasaray maçına sahne olacak İstanbul'un Avrupa yakası. Şu kadar maçta şu kadar Beşiktaş kazandı, şu kadar maç berabere bitti diye bilgiler vermeyi düşünmüyorum, spor siteleri zaten verirler birazdan.


Geçen hafta liderliği Fenerbahçe'den devralan Galatasaray için bu hafta Beşiktaş maçının önem derecesi %50 oranda azaldı diyebilirim. Kısacası bu derbinin derbi gibi hissedilmemesinin birinci sebebi Galatasaray'ın puan kaybedebilme lüksü olmasıdır bana göre. Halbuki ligin son haftalarına doğru iki takımın da şampiyonluk yarışının içinde olduğu bir durumda girilse, ya da birinin kazanması diğerinin şampiyonluğunu etkileyecek durumda olsa tam anlamıyla bir derbi havasına girebilirdik belki de. Heyecanlanamıyorum bile Beşiktaş maçlarında nedense. Benim gibi Galatasaray Fenerbahçe maçlarını televizyondan bile izleyemeyen, hatta eğer Galatasaray yenildiyse özetlerine bile bakmayan bir adam için gayet garip bir olay bu. Çünkü Beşiktaş'a yenilmek Dünya'nın sonu değil.

Bu akşamki maça gelirsek, Beşiktaş'ta Ferrari Galatasaray'da ise Jo'nun oynayacağı söylentileri var. Beşiktaş muhtemelen Rüştü, Toraman, Sivok, Ferrari, Üzülmez, Ernst, Fink, İsmail, Tabata, Nihat ve Bobo 11' iyle çıkacak maça. Galatasaray ise Leo, Servet, Neill, Uğur, Balta, Topal, Sarp, Elano, Keita, Caner, Arda gibi bir kadroyla sahada olabilir. Jo ise maçın durumuna göre sahada olacaktır. Benim kişisel görüşüm şu ki Galatasaray gol atamazsa bu maç 0-0 biter, işin özü maçın seyri Galatasaray'ın bulacağı muhtemel gol veya gollere bağlı.

Kavgasız gürültüsüz bir maç olması dileğiyle. Fırat Aydınus'a kolay gelsin.

2 yorum:

Erdal Güngör dedi ki...

5:0 olsun bizim olsun :))))

aks111 dedi ki...

Evet Galatasaray fenerbahçeye kaybetti mi bende ne özet ne maç sonu yorumu falan filan hiç bir şey izlememeye çalışıyorum :).Ama bu gün öyle bi hava yok sonuç ne olursa olsun benim aklımda atletico madrid maçı olucak.

Paylaş