15 Ocak 2010

Gökhan Ünal

Gökhan Ünal Fenerbahçe'nin yeni forveti oldu. Avrupa Ligi'nde oynamayacak olması, Guiza ile nasıl bir ikili olacağı, ya da oynadığı süre içerisinde kaç gol atacağı bir tarafa, kariyeri neredeyse bitme noktasındayken Fenerbahçe gibi Türkiye'nin önemli kulüplerinden birine kadar gelmesi gerçekten inanılmaz gibi.

Aşağıdaki resimde bugüne kadar transfer olduğu takımlar ve Kayserispor'un büyük vurgununu görebilirsiniz.


Gelelim Gökhan Ünal'ın nasıl bu kadar değerli bir oyuncu haline geldiğine. Sonradan oyuna girip Galatasaray'a attığı kafa golü sonrası yaptığı açıklamada, "Beşiktaş altyapısından çıktım fakat Galatasaray'da da Fenerbahçe'de de forma giyerim diyordu." 2001 yılında Gençlerbirliğine transfer olan Gökhan Ünal resimde de görüldüğü gibi beğenilmemiş olacak ki arka arkaya başka kulüplere kiralanmış. En sonunda da bundan adam olmaz demişler herhalde ve sakız parasına 4500 euro gibi komik bir rakama Kayserispor'a satmışlar.

Zaten Gökhan Ünal'ın Gökhan Ünal olduğu zaman dilimi de Kayserispor'da oynadığı 5 sezona tekabül ediyor. 2003/04 sezonunda 12, 2004/05 sezonunda 8, 2005/06 sezonunda 32, 2006/07 sezonunda 18, 2007/08 sezonunda ise tam 14 gol atıyor. Bu rakamlar Türkiye kupası ve lig maçları dahil sayılar. Fakat atılan gol goldür, kupa veya lig maçı olması benim açımdan hiç önemli değil. Kısacası toplamda Kayserispor için attığı gol sayısı 5 sezonda 84. Hiç azımsanacak bir rakam değil...

Onca transfer söylentisine, satmayacağız pankartlarına rağmen, Gökhan Ünal'ı tabi-i caizse boyayıp 6 milyon euroya satıyordu Kayserispor. Şimdi bu transferde Gökhan'ın tartışılmayacak olan yeteneklerinin yanı sıra, kariyeri bitme noktasındayken onu alıp allayıp pullayan Kayserispor yönetiminin de payı büyüktür.

Kariyeri açısından belki de en iyi tercihi yapıp direkt bir İstanbul takımına değil de Trabzonspor gibi hem büyük sayılabilecek hem de Avrupa Kupaları'nda oynayabileceği bir takıma gelmesi onun adına en iyi olanıydı. Fakat hesaba katmadığı ufak bir detay vardı. Ufak detayların bazen çok büyük sonuçlar doğurabileceğini de Trabzonspor'da anlamıştır herhalde. Kötü oynadığı her maç, hatta gol kaçırdığı her pozisyon sonrasında Fatih Tekke tezahüratları kulaklarını çınlatırken belki de artık bu kadar yeter dedi Gökhan. Oyuncusunun da asla arkasında durmayı bilmeyen bir yönetim anlayışıyla Trabzonspor'da daha fazla zaman harcamaması gerektiğini anlıyordu. Yöneticiler saç ektirdi diye topa kafa vurmadı derken, her gün başkanları sanki Gökhan Ünal o takımın golcüsü değilmiş gibi Fatih Tekke açıklamarı yaparken bu işi daha da uzatmamak gerekirdi. O da öyle yaptı...

Bugün söylenen rakamlara göre 3 milyon euro + Burak Yılmaz'ın bonservisi karşılığında iki takım anlaşmaya vardı. Bu sezon içerisinde 19 maçta 3 gol atabilen Gökhan Ünal 2 yıl aradan sonra kankisi Mehmet Topuz'la Fenerbahçe'de buluşuyor. Gökhan yetenekli bir oyuncu, yetenekli ve hırslı olmasa bu kadar golü atması ve milli takıma kadar yükselmesi gerçekten zor. Ayrıca attığı jeneriklik goller de kalitesini yansıtır cinsten. Sezon başında Avrupa Ligi ön elemesinde oynadığı için Fenerbahçe'de Avrupa Kupası maçlarında yer alamayacak olması büyük handikap, takımdan gönderileceği açıklanan Kazım'ın yokluğu (ki affedileceğini düşünüyorum Kazım'ın onca rezilliğine rağmen) ve küskün Semih'in de iyi bir performans gösteremeyeceği düşünülürse Guiza ve Gökhan Ünal ikilisine forveti teslim etmek de büyük cesaret, hatta Avrupa Ligi'nde sadece Guiza'ya...

Böyle transferler oyuncuları psikolojik yönden olumlu etkiler. Eğer ki Gökhan Ünal Mehmet Topuz'la beraber kendine gelirse başarılı olabilir ama yok hala Trabzonspor'daki gibi ayakta duramayan ruh haline dönerse Fenerbahçe'nin işi çok zorlaşır. Burada en büyük iş Fenerbahçe taraftarına düşüyor. Biraz sabredip destek olabilirlerse Gökhan Ünal eski günlerine döner, ama yok biz gelsin takır takır gol atsın bekliyoruz derlerse yeni Zafer Biryollar'ı hayırlı uğurlu olsun, Gökhan Ünal'a son para veren kulüp olarak kalırlar...

5 yorum:

Great White dedi ki...

İki gündür fenerli kankalarımı tebrik edebilmek adına kendilerine telefonla ulaşmaya çalışsam da hiçbiri cevap vermiyor yahu:)

hey gidi..

yumuşak karnım olarak gördükleri gökhan üzerinden az ızdırap olmazlardı bana kuntizler.. hani şimdi nereyesinuz hulean:))

Schumy dedi ki...

Devran döner mi diyorsun yani :)

Bakalım ne yapacak Fenerbahçe'de Gökhan. Başarılı da olabilir, kuvvetli ihtimal yani, hemen dalga geçmemek lazım :)

Bora-MAN dedi ki...

Kazımla Önderin işi tamamen bitti. Futbolculukları dahil. Bu disiplinsizlikler hep bahane. İsmi şikeyle anılıyor bunların ve kesin olarak bu işin içindeler.Camia zarar görmesin diye hemen bir baheneyle biletleri kesildi.

Turan dedi ki...

Cavcav görmesin şu tabloyu, ağlar yemin ediyorum..

Adem dedi ki...

Schumy'e katılıyorum. Bence Gökhan, Fener'de başarılı olacak. Elbette bu sıradan bir öngörü değil. Bazı sebepleri var. Bu sebeplerden en önemlisi de şu: Gökhan artık istediği yerde. Geçen sene Kayserispor'un istediği yerdeydi. Aradaki en önemli fark bu bence :)

Adem

Paylaş