27 Ocak 2010

Fıtık

Daha geçenlerde yazmıştım Orduspor'un stad zemininin güzelliğini. Bu akşam stadın zeminini gördüğümde aklıma ilk olarak Orduspor geldi, gerçi onlar da aynı anda Trabzonspor ile deplasmanda maçtaydılar.

Genel kurula Geremi'yi getirene kadar, Rothen'e imza attırana kadar, Vassel'e 150 arabalık konvoy yapana kadar saha zeminine baktırıverseymiş keşke Ankaragücü. En önemli oyuncularından Metin Akan saha zemininden dolayı sakatlanmış, ya bu akşam da bir oyuncuları sakatlansaydı ? Ya da Allah göstermesin Galatasaraylı bir oyuncu sakatlansaydı ? Kimin umrunda ki ? Küçük Gökçek babasının hortumladığı paralarla gitsin onu bunu getirsin genel kurullara. Bariz şike yapan bir kulübün hala aynı tezgaha devam etmesi de ayrı bir konudur...

Maç hakkında pek konuşacak birşey yok. Ninja Kaplumbağa'ya benzeyen Hürriyet ve Çakma Tevez Broggi ve defansın sağında oynayan genç çocuk Cihan tek aklımda kalanlar Ankaragücü adına.

Galatasaray'da ise hayatım boyunca birdaha görmek istemediğim bir kadro seçimi (Rijkaard'ı eleştirmek için değil sadece yanyana oynayan oyuncuların yetersizliğinden dolayıdır bu düşüncem), sahadaki tek göze hoş gelen oyuncunun Emre Çolak olduğudu aklımda kalanlar. Allah Galatasaray'ı olur da birgün Barış, Mehmet Topal, Mustafa Sarp ve Ayhan dörtlüsü diziliminde birdaha sahaya çıkarmasın. Ciddi anlamda yaratıcılık eksiği olan bir dizilim bu. Genç yetenek Emre onların önünde didindi de didindi. Ayağına gelen her topu ileri oynamaya çalışması bile alkış alır. Nonda ise ben bittim der gibilerinde bir haldeydi. Hala daha Nonda'ya güvenip Atletico maçına çıkmayı düşünen var mı aranızda? Ya da Nonda bu haliyle takımda kalmalı diyen ? Çok merak ediyorum...

Defans dörtlüsünde ise Uğur Uçar kötü, Serkan Kurtuluş vasat, Servet iyi ve Emre Güngör çok iyiydi. Çok iyi diyorum çünkü sadece maçı bitirmesi bile önemlidir benim açımdan. Kısa sürede kilo fazlasını da verirse ciddi bir alternatif olarak görülmeye başlanabilir.

Ufuk genel anlamda iyi fakat takımla daha çok oynayıp tecrübe kazanması gerekiyor. Kendisi için olduğu kadar önünde oynayan defans oyuncuları da ona alışmalı. Servet'in bir geri pasında Ufuk'un sağ ayağına topu yuvarlaması bunun en güzel göstergelerinden biridir bana göre. Fakat henüz yeterli tecrübede değil. Herkesin tu kaka diye gözden çıkardığı Leo Franco Nonda'dan çok çok daha gerekli şu anda Atletico maçı için.

Jo geldi havalar soğudu. Adam sanki peşinden Tundra iklimini de beraberinde getirdi. 2 maçtır buzun altında maç yapmak zorunda kalıyor adam. Gerçi Rusya'dan alışkın fakat nasip olmadı kaymak gibi sahaya çıkıp onu izleyebilmek. Hareketli, istekli fakat fizik olarak tam istenen seviyede değil. Arkasında Keita, Arda, Elano olduğunda çok daha iyi olacağına inanıyorum.

Maç başladığı gibi bitti kısacası, iki takım da aman aman ataklar yapmadı. Ankaragücü biraz daha etkiliydi ama zemin ve hava şartları iki takıma da izin vermedi. Maç bitene kadar da fıtık oldum, biri sakatlanacak diye ödüm koptu. Daha 60. dakikada bitse de kapatsam modundaydım. Uzun zamandan beri ilk defa bu kadar zevksiz bir maç izledim diyebilirim. Orduspor'u zor da olsa yenen Trabzonspor'la beraber Galatasaray bir üst tura çıktı. Şimdi gelsin rakipler...

3 yorum:

eeyore dedi ki...

Ben Nonda'ya güveniyorum ve bu sezon 7 gol atmış bir adam için böyle düşünülmesine anlam veremiyorum. Biz haftalarca gol atamayan Hakan Şükür'e sabır gösteren taraftar değil miyiz? Nedendir bu sıkıldım atalım Fenerbahçeciliği. Ayrıca elimizde başka bir alternatif yokken, Nonda'yı da küstürdük eyvallah!

Schumy dedi ki...

Olay kimseyi küstürmek değil.

Sıkıldım atalım olayı da değil.

Nonda bana göre alternatif değil. Tamam Fenerbahçe'ye o çok önemli golü attı, bu sene de çok kurtardı bizi ama yürüyemeyecek durumda Nonda.

Geçen sene de aynen bu durumdaydı. Sene başında şans bulunca toparladı ama eski haline döndü. Kısacası devamlılığı olan bir adam değil.

Turan dedi ki...

Bende Nonda kalmalı diyorum. Kewell gibi emeği geçmiş bir oyuncudur. Hatta fayda olarak Kewell'dan daha da faydalı olmuştur istatistik olarak. Böyle bir anda yollanmasını kabul edemem kolay kolay. Kewell'da sakatlıktan dönünce ve yaşlanınca muhetemelen o da ağır kalcak. O zaman ona da gitsin demem. Çizemiyorum oyuncuların üstünü bu kadar kolay.

Paylaş