26 Aralık 2009

Son 10 Yılın Hayal Kırıklıkları...

Ben de Türkiye'de neredeyse davullarla zurnalarla karşılanan fakat ayrılırken tekme tokat gönderilen yabancılardan bir karma yaptım. İllaha ki eksikler var, ama en makullerini yazmaya çalıştım.


Kalede Enke var. Kendisini bir daha saygıyla anıyorum. Tek maçla idam edilip sorunlarının üzerine sorunları ekledi. Kimse bilemezdi tabi bugünlerin geleceğini. Ama olan oldu, gelişi çok sansayonel olmasa da gidişi öyle oldu.

Defans göbeğini zamanının iki yeni Popescu'ya ayırdım. De Boer gelirken Barcelona teknik heyetinden bu saatten sonra ancak golf oynar nidaları da peşinde geldi ama bu kariyerde bir oyuncuyu getirmek Özhan Canaydın için zaten büyük bir işti. Almaguer'in hikayesi ise daha komik. Bir rivavete göre Fatih Terim televizyonda izlediği bir maç sonrası beğenmiş Almaguer'i, fakat transfer olana kadar yaşının 33 olduğunun farkında değilmiş. Bir Popescu hikayesi de kendisidir, sevgiyle analım bu ikiliyi de. Defansın solunu İbrahim Üzülmez'in başını yediği sol bekler listesinin üst sıralarındaki bir isime layık gördüm. Del Bosque rüzgarıyla takıma gelen İspanyol bir sene zor dayanabildi. Sağ beke de Fatih Terim'in Milan'dan getirebildiği tek oyuncu olan Mohammed Adama Sarr'a ayırdım. Yıllarca Milan'dan Nuno Gomes'i, Rui Costa'yı getirecek diye bekledik, Ümit Davala ve Sarr'dan başka oyuncu gelmedi. Milan'ın alt takımıydık ya biz, 19 yaşında oyuncusunu bize pişsin diye gönderdi...


Ortasahaya da iki İngiliz devinden iki transferi yazdım. Kleberson Manchester'dan geldiğinde Brezilya milli takım oyuncusu, İnamoto da West Bromwich Albion'dan geldiğinde Galatasaray'un uzak doğuya açılan kapısı gibiydi. Aslında bu iki oyuncu da bir dönem faydalı işlere imza attılar. İnamoto sayesinde Galatasaray maçlarına akredite olan Japon gazetecilerin sayıları her hafta gazetelerde haber olarak verildi, Kleberson'un da istatistikleri hiç fena değildi. Ama ikisi de bekleneni veremeden gönderildi.


Kanat oyuncuları olarak iki Arjantinli'yi seçtim. Carrusca'nın gelişi gerçekten yukarıda bahsettiğim gibi davullu zurnalıydı. Herkes Arjantin Genç Milli Takımı'nda Messi ile forma giyen Maradona'nın veliahtlarından birisi olarak lanse edilmişti. Havaalanına gidenler belki de bu adamın Galatasaray kariyerini değil Galatasaray'a kazandıracağı milyon eurolardan sonra hangi Avrupa kulübüne transfer olacağını düşünüyorlardı. Gitti fakat önce Meksika'ya Cruz Azul'a sonra da kürkçü dükkanı Estudiantes'e. Sağ kanata ise Ariel Ortega'yı layık gördüm. O zamanlar için hiç de kolay değildi Ortega gibi bir oyuncuyu Türkiye'ye getirebilmek. Aziz Yıldırım bunu başarıp Ortega'yı Türkiye'ye getirdiğinde yer yerinden oynadı. Fakat incir çekirdeğini doldurmayacak Ceyhun Ortega ikilemi Fenerbahçe için hiç iyi olmadı. Zaten doğuştan homesick olan Arjantinli pılını pırtını toplayıp ödemek zorunda kaldığı milyon dolarlara rağmen ülkesine gitti. Zaten sonrasında da alkol problemleriyle uğraşıp durdu.


Forvet arkası pozisyona Marcelinho'yu layık gördüm. Yıllarca Galatasaray'ın almak için uğraştığı söylenen fakat bir türlü alamadığı Marcelinho'yu çat diye getiriverdi Trabzonspor. Kimse inanamamıştı. Fakat Türkiye'de sadece 8 maça çıkabilen Marcelinho sonradan oradan oraya savruldu, şu anda ise Coritiba'da forma giyiyor.

Forvete de aklıma gelen ilk isim olan Thomas Jun'u yerleştirdim. Çek Cumhuriyeti gol kralı ünvanıyla Trabzon'a gelen Tomas Jun ilk sezonunda Trabzonspor'da sadece 4 maçta çıkabildi, sonrasında Beşiktaş'a kiralanan Jun, Trabzonspor tarafından sırasıyla ilk olarak eski takımı Sparta Prag'a sonrasında da bir başka Çek takımı Teplice'ye kiralandı ve şu anda yine Avusturya Wien'de forma giyiyor. Ama bu sefer allahtan Trabzonspor'la bir alakası yok, Teplice kiralamış :)

Şimdi sizin aklınıza daha çok isim gelebilir. Aklıma gelip de yazmadıklarım Beşiktaşlı iki kaleci Mattias Asper ve Peter Kjaer, Gordon Schienfeld, Ricardinho. Galatsaray'lı oyuncular Tamas, Petre, Pinto, Bratu. Trabzonspor'dan Kiki Musampa ve Brezilya'nın geleceği denen kaleci Jefferson. Fenerbahçeli Bestçasnik :) Washington, Simao...

Dediğim gibi listeye çoook daha isim girebilir. Galatasaraylı Cassio Lincoln'u eklememişsin diyenler de 2 sene içerisinde oynadığı toplamda 67 maç 16 gol ve 31 asisti de gözardı etmeseler iyi olur.

3 yorum:

SirEvo dedi ki...

Tabataaaaaaaaaaaaaa :D
Fiyat/Performans olarak en başta Tabata yer alır galiba? :D

"Kleberson'un da istatistikleri hiç fena değildi"

"Galatasaraylı Cassio Lincoln'u eklememişsin diyenler de 2 sene içerisinde oynadığı toplamda 67 maç 16 gol ve 31 asisti de gözardı etmeseler iyi olur. "

Kendinle ters düşmüşsün gibime geldi. :D

Schumy dedi ki...

Teknik direktöre kimi yazayım bilemedim :) Del Bosque, Luis Aragones arasında gittim geldim ama Bosque kazanabilir :)

benden bu kadar dedi ki...

@schumy

yahu ben de diyorum bizim fener hiç mi kötü transfer yapmadı. şaşırmıştım bi an. bence inamoto liverpool'a attığı gol şerefine çıkarılıp hakkı yenen maldonado listeye konmalıdır :D

Paylaş