10 Kasım 2009

Roma Fulham Maçının İçine Eden 5 Adam + Platini


Adı Kevin Blom'muş. Maçın da sadece özetlerini izledim ama hani eyyamcı hakem derler ya, işte tam öyle bir hakemdi. Yardımcılarıyla beraber ortaklaşa içine ettiler maçın. Bahsettiğim pozisyonların görüntülerini yazının sonuna ekledim. Ayrıca hatırlatmak isterim sahada 5 hakem vardı...

Hollandalı düdük 18. dakikada Fulham adına öyle bir penaltı çaldı ki, ilk bakışta herkes ooo direkt dalmış diye reaksiyon gösterebilir ama Andreoli'nin Dempsey'e öyle adam gibi bir müdahalesi yok. Fulham bu penaltıyla 1-0 öne geçti.

Bu hakem arkadaş 41. dakikada da öyle bir karar verdi ki, hani Metin Şentürk olsa görürdü derler ya, işte öyle. Korner atışında dışarı doğru açılan topda kaleye giden şuta elini değil, kolunu pergel gibi açıp uzatan John Pantsil'in açık penaltısını göremedi. Önünü oyuncular kapatmış bile olsa yardımcının kesinlikle görebileceği bir pozisyon olduğunu düşünüyorum.

1-0 biten ilk yarının ardından ikinci yarıya çok farklı bir kimlikle çıktı Blom. Daha henüz 48. dakika iken Nevland'ın arkadan müdahalesine direkt kırmızı kart verdi. Sanki ilk yarıdaki hatalarının bedelini ödemek istiyor gibiydi. 10 kişi kalan Fulham doğal olarak defans yapmaya başladı.

69. dakikada ise futbol sahalarında ender görülen bir olay yaşandı diyebiliriz. Roma'nın kazandığı korner vuruşunda ceza sahasının dışına açılan topa John Arne Riise çok sert vurdu, kaleye doğru giden topa ayak koymak isteyen oyuncuya çarpan top son anda yön değiştirip kaleye gitti. İşin ilginç tarafı bu oyuncu John Arne Riise'nin kardeşi Bjorn Helge Riise'ydi.

Skor 1-1 olduktan sonra daha rahat oynamaya başladı haliyle Roma. Fulham kalesine giden her şut üstten dışarı çıkıyordu, fakat arka arkaya 2 kere Fulham kalecisi Schwarzer topa ufak da olsa müdahale etti ve sahada bulunan 5 hakem de bunu göremedi. De Rossi sonunda çıldırdı ve sarı kart gördü.

Ve 76. dakikada Fm'cilerin gelecek vaad eden forvetlerinden Okaka sahaya çıktı ve Taddei'nin ortasında durumu 2-1'e getirdi. Kaleci Schwarzer da normalde kurtarabileceği bir topa tek ayak üzerinde yakalanınca müdahalede bulunamadı.

Blom uzatma dakikalarında bir daha sahneye çıktı. 90+1. dakikada Konchesky'nin Taddei'ye arkadan yaptığı müdahaleye öyle bir kırmızı kart çıkardı ki evlere şenlik denilecek cinstendi.

Aşağıda kendi hazırladığım videoyu yayınlıyorum. Şimdi siz karar verin ama ben en başından beri 5 hakem, 6 hakem uygulamasına karşıyım. Eğer hakemler hata yapıyorlarsa daha iyi eğitim verilmeli diye düşünüyorum. 50 tane hakem de koysanız sahaya hata yapacaklardır. Sonuçta bir pozisyon hakkında iki kişi farklı görüş bildirebilir. Mesela Strum Graz maçında ceza sahası içerisinde hakem önünde Arda düşürüldü ama 5. hakem devam dedi. Pozisyon bariz penaltıydı ama karar vermesi gereken orta hakem diğer hakem tarafından yanlış yönlendirildi. Avrupa Ligi'nde birçok maçta da oyuncular hakemlerden rahatsız olduklarını belirttiler. Bu kuralın düşüncede insana mantıklı geldiği fakat uygulamada başarısız olduğu kanıtlanmış oldu bana göre. Tekrardan söylüyorum, Bırak artık futbolla oynamayı Platini, oyun hamuruna çevirdin !!

Video için bir ton uğraştım, emeğe saygı :)

Hiç yorum yok:

Paylaş