12 Kasım 2009

Çırpı bacaklı futbolcular; Jesus Navas,Yossi Benayoun



Şöyle futbolcu denildi mi heryeri kaslı maslı bir şey bekliyor insan. Çünkü kas ile kudret birbirine paralel sayılabilecek kelimeler. Günümüz futbolunda da fiziki gücün önemini sanırım futboldan anlayan herkes bilir. Ama fizik yapısı ile oyunu arasında ters orantı olan iki oyuncu dikkatimi çekti zamanında. Jesus Navas Gonzales ile Yossi Benayoun. Bu adamları ilk gördüğümde'' Bunlar nasıl futbolcu oldular da Sevilla ve Liverpool'da oynuyorlar?'' diyesim geldi. Çünkü futbolcudan çok kasları eriyen hastalıklı insanlara benzetiyordum. Haksız da değildim bu adamların bacaklarını görünce. Düşünsenize ne kadar ağırlık çalışmaları yaptıklarını. Buna rağmen böyle olmalarını. Şaşırdım, çok şaşırdım. İlginç bir anımı anlatayım.
Yossi Benayoun'u ilk duyduğum zamanlar. Arkadaşlarla evde Liverpool-Beşiktaş maçını izliyorduk. Benayoun muhabbeti açıldı ve benim ev arkadaşı saymaya başladı.' 'Bu adamda futbolcumu be? benim 90 yaşımdaki dedem bile bu adamdan daha yapılı'' diyerekten dalga geçiyorduk. Nitekim herhalde bizi duydu ve ağzımızın payını attığı 3 golle verdi.

Jesus Navas'ı görünce aklıma hemen Benayoun geldi. Dikkatle izlemeye koyuldum. Adam ''çırpı'' gibi ama balerin edasında rakiple dans ediyor. Öyle omuz yiyince yıkılmıyor da hemen. Demekki neymiş? İnsanları görünüşü ile değerlendirmemek gerekirmiş.


Hiç yorum yok:

Paylaş