25 Ağustos 2009

Diyarbakırspor - Fenerbahçe Maçı Sonrası...


Gerçekten kimsenin görmek istemediği sahnelerdi. Sanki bir futbol maçı değil 1 mayıs kutlamalarında çıkan olaylar gibiydi. Sokaklarda taraftarlar ( ki taraftar olduğu şüpheli ) panzerlere taş atıyor, panzerler de suyla karşılık veriyorlardı. Eminim taraftarların çoğu kaçmamıştır sudan, zira havanın akşam saati bile 30 derecenin üstünde olması muhtemel.

Olaylar 1 saate yakın sürdü, Fenerbahçe futbol takımı staddan çıkamadı, büyük ihtimalle taraftarlar da stadda mahsur kaldı. Dışarı çıkan Diyarbakır taraflarıyla polisin arasında ilk sürtüşme nasıl oldu bilemiyorum ama polislerin taraftarları tartaklamış olmaları bence büyük ihtimal. Tamam maç içerisinde bir kısım Diyarbakır taraftarı provakötörlük yapıp tribünleri galeyana getirmiş olabilir fakat dışarıda savaşanların taraftar olmalarının ihtimali yok. Zira şehrin göbeğinde hemen hemen birbiriyle aynı boyutta binlerce taşın nereden bulunacağı büyük soru işareti. Hazırlanıp gelindiği aşikar. Diyarbakır taraftarı Diyarbakırspor 1. Lig' den düştüğü sene de Fenerbahçe maçında olay çıkarmıştı, güvenlik nedeniyle tribünden çıkarılmayan Fenerbahçe taraftarına taş yağdırmışlardı dışarıdan.

Bu akşam maçtan sonra Aziz Yıldırım çok iyi bir açıklama yaptı, dediklerine katılıyorum. Ve Diyarbakır' da yaşayan halkın Galatasaray' a olan sempatisi yüzünden çıkmış olabilir mi olaylar sorusuna gayet net cevap verdi. Böyle birşey olamaz dedi. Fakat neden olabilir ? Bir kısım Fenerbahçeli taraftar buraya adını bile yazmak istemediğim örgüt liderinin Galatasaray taraftarı olduğunu iddia edip bu olayları buna bağlarken ( ki bunları antucu gençlik olarak adlandırabiliriz ), bir kısım da Galatasaray' ı tutan Diyarbakırlı taraftarların maça gelip Diyarbakır formalarıyla olay çıkardığını söylüyor. İlk iddia gerçekten trajikomik. Bunu yazarken elleri titrer insanın. Çünkü ortaya atılan iddia yenilir yutulur cinsten değildir. Aynı Galatasaray taraftarı, her ne kadar desteklemesem, hatta kınasam da Diyarbakırspor' un cezası nedeniyle İzmir' de oynanan Türkiye Kupası maçında İstiklal Marşı sırasında bölücü örgüt dışarı diye tezahürat yapmıştır. Kınamamın sebebi de orada maç izlemeye gelmiş bir avuç doğulu arkadaşın böyle adi bir şeyle itham edilmesi yüreğimi burkmuştu. Dediğim gibi ilk iddia resmen hayal ürünüdür, ikincisi için de şöyle söylemek lazım. Bu mantıkla Galatasaray' ın her gittiği deplasmanda şehir takımını Fenerbahçe' nin veya Beşiktaşlılar' ın çoğunlukta olduğu bir grup destekliyor. Yani bu da asılsız.

1 saat önce Özhan Canaydın Bursalı olduğu halde neden Diyarbakır' da krallar gibi karşılanırken, Diyarbakırlı Aziz Yıldırım' ın takımının taraftarlarının taş yağmuruna tutulduğunu düşünüyordum. Biraz araştırdım, baktım gördüm ki Özhan Canaydın Diyarbakır' a tam 5 tane okul yaptırmış. Aziz Yıldırım da 2007 yılında bir okul yaptırmış. Bana garip geldi açıkçası, okuyan oranı gayet yüksek olan bir şehir Diyarbakır diğer doğu illerine oranla. Liseye kadar okuyan çoğu öğrenci üniversiteye gidiyor. Fakat çoğu köyde ilkokul bile yokken liseye kadar okumak bile büyük başarı. Zaten bugün de olan, geçmişte de olan olayların tek nedeni cehalet değil mi ?

Bütün olayların nedeni bu okul yaptırma olayı olamaz ama Diyarbakırlı bir iş adamı yıllarca eğitim yüzü görmemiş kendi memleketine yardım yapmak varken yıllarca oralı olmazken, Diyarbakırla alakası olmayan Bursalı bir iş adamı çıkıp 5 tane okul yaptırıyorsa bunu gözardı etmek olmaz.


Forumlarda Diyarbakırlılar teröristtir diyen taraftarlara da sesleniyorum. Beşiktaşlı, Fenerbahçeli, Galatasaraylı... Kim olursa olsun, elmalarla armutları karıştırmayalım. O forumlarda Diyarbakırlı arkadaşlarınız yok mu ? Onlar da mı terörist ? Çıkıp Rıza Efendi pankartı asmaya benziyor bu iş...

8 yorum:

Anonymous dedi ki...

Yazdiginiz yaziya tukureyim, haysiyetsizler. Galatasarayli degil misiniz zaten, ayni cumlede haysiyet kelimesini kullanmak bile hata.

Schumy dedi ki...

Ozan Abi yorumun için teşekkürler. Ben de aynı minvalde düşünüyorum. Bir kişiyi ne kadar dışlarsan o da o kadar kinlenir, üzerine cehalet de eklenirse böyle olur. Gerçekten utanç verici bir tablo...

@Adsız

Ben senin kim olduğunu tahmin ediyorum ama keşke yazıyı okusaydın...

Schumy dedi ki...

Kamil Bey dedikleriniz doğru fakat o bir kısım diye bahsettiğiniz kitleden ötürü bütün Diyarbakır halkını terörist ilan ederseniz bu olaylar devam eder. Ki geçmişten beri olan olaylar bunlar...

Lionheart dedi ki...

@Adsız,

Adam gibi yazana adam gibi cevap verilir. Aslında sana cevap yazmak bile seni kaale almaktır, yazıyı okumadan abuk subuk yorumlar yapma.

Beğenmezsende okuma, zorla kimse okutmuyor burayı sana...

Fabio Luciano dedi ki...

merak etme o ben değilim bir.

yazı güzel olmuş sana katılıyorum iki.(ki bknz.bozuk saat)

tahmin ettiğim gibi öyle beklemişsin pusuda ilk yorumu yazan olmak için lambuja'ya.akıtmışsın içindeki irini.

bir yerden açığa çıkıyor yine o duyguların.adamların sahayı bir taramadığı kaldı ama ilk yorumun emre'ye.bunda da haksız değilsin ama olaylar arasındaki neden sonuç ilişkisini göremeyecek kadar ağır fanatiksin.

hiç bir yazıya da okumadan yorum yapacak kadar cahil değilim.bu da sonuncusu.

Schumy dedi ki...

Vallaha helal olsun sen olduğunu düşünüyordum gerçekten. Ama hala sen olup olmadığını ispat edemezsin :)

Neyse çıkıp Allah' tan başkanınız Galatasaray' la alakası yok dedi. Yoksa ben biliyorum bütün heryerde Galatasaray yaptı diyeceklerdi.

Ama şimdi de çıkmış Diyarbakır başkanı diyor.

İşte bu olmaz. Bu mantığın içinden çıkılamaz...

Fabio Luciano dedi ki...

ya da o saatte kıçımda uçuşan pireleri şahit gösterebilirim.saat 6 da kalkıp işe gidecek biri için o saatte hala ayakta kalıp sağda solda bloglarda yorum yazmak çok akılkarı olmasa gerek.

Fabio Luciano dedi ki...

o zmaan ben de bu iddiaya inanmadığımı söyliyeyim.kavga çıkması için bu kadar sebep varken en sonlarda kalır bu.adamların zaten olmaya niyeti yok.okul için kavga çıkaracaklarını sanmam.

Paylaş