29 Temmuz 2009

Olmayan sistemin çöküşü...

Türkiye'deki Sivasspor gerçeğini Avrupa'da Anderlecht bitirdi. "Türkiye'de bir Sivas gerçeği var" deniyordu. Bülent Uygun'un "TürBülent" adını verdiği sistem de bu akşam hakkın rahmetine kavuştu. Hoş, o sistem geçen yıl ki Fenerbahçe maçlarına kadar çalışmıştı malum, Fenerbahçe maçlarında nedense TürBülent tırtladı amiyane tabir ile.



Amatörce yapılan savunma hataları, saman alevi gibi parlamadan biten Sivas atakları, 85.dakikada gelen ilk korner hepsi bir yana... Gecenin en iyisi bence Anderlecht taraftarıydı. Maça tamamen hakimler, anlık pozisyonlarda olağanüstü tepki veriyorlar.

Anderlecht'te dikkati çeken oyuncular elbette ki başta Biglia olmak üzere De Sutter, Frutos, Boussafa gibi isimler. Basit pozisyonlardan gelen goller bize gösterdi ki, Sivas sadece bir balon. Anadolu gerçeği falan yok ortada. Anderlecht'i tek zorlayacak adam Ersen Martin'de oyundan çıktıktan sonra umutlar bir başka bahara kaldı. Bülent Uygun şiir yazacağına takımına azıcık takım oyunu nasıl oynanır onu öğretmeye çalışmalı. Görüldüğü üzere Türkiye'de uyguladığı Anti-Futbol TürBülent taktiği Avrupa'da sökmüyor. Defansın belkemiği Bilica'yı Fenerbahçe'ye verip Yasin Çakmak'ı alırsan zaten başarı hayal olur. Anadolu takımlarının genel kaderidir bu, eğer bir yıldız parlıyorsa o takımda kalması zor. Mesela İbrahim Akın, mesela Gökhan Emreciksin, mesela Mehmet Topuz. Hele ki Gökhan'ın kaderi çok kötüymüş. O kadar hayal kur, sonra takasta kullansınlar seni.

Neyse konu Sivas'tan nerelere geldi. Anadolu takımları bu kafayla giderlerse sittin sene başarılı olmaları hayal.

Bir de dip not: Denizlispor'da tecrübesizdi ama takım oyunu oynayarak Lyon'u dahi elediler. Bence Bülent Uygun o yıl ki Denizlispor'u biraz olsun kendine örnek almalıydı...

2 yorum:

SirEvo dedi ki...

Sistemle falan uzaktan yakından alakası yok olayın.
Açında bir transferlerine bakın Sivasspor'un.
Gidenleri ve gelenleri kıyaslayın.
Bilica gibi geçen sene Tr liginde en iyi 3 stoper arasına girebilecek bir adamı satıp, yerine Yasin ÇAKMAK gibi gereksiz ötesi, 3. ligde oynayabilecek bir adam alırsan, acı son kaçınılmaz.
Bu sadece örneklerden biri.
Birton gidip gelen adam var. Gidenler harbiden gelenleri aratıyor. 2 senedir oturmuş bir sistemle oynuyordu Sivas. Komple takımı yenilemek hem de o kadar para kazanırken satışlardan vs, böylesine saçma sapan transferlerle yenilemek çağ dışı bir hareket.

Neyse, Sivasspor adına üzüldüm, Türkiye adına üzüldüm fakat Bülent uygun denen adam adına aşırı sevindim.
Neymiş? 5 yeriz 6 yemeyiz, 7 yeriz, 8 yemeyiz.
Al kapak olsun sana. 5 yersin böyle işte. Söylediğin şey patlar bir taraflarında.
Anca çık konuş sen, başka bir halta yarama.

Sivasspor, bu takım düzeniyle, bu oyuncularla, seneye küme düşmemeye bile oynayamaz, direk küme düşer. Aynı bu sene Kocaeli'nin düştüğü gibi, düşüşü ilk yarının sonunda belli olur.

Schumy dedi ki...

Bülent Uygun geçen sezon Barca' nın uyguladığı 4 3 3' ü birebir uyguluyordu. Ama bu sene 10 transfer yapması da kendi elindeydi. Yani istemese yapmayabilirdi. Bu da onun gerçekte bir sisteme bağlı olmadığının kanıtıdır.

Paylaş